Bijzondere verhalen in bedrijfsrubrieken vernieuwde Bode

Adverteren op maat bij Uitgeverij de Bode

ZUNDERT – Het is de lezers niet ontgaan, hun vertrouwde weekblad de Bode heeft een grondige facelift ondergaan. De eerste reacties op het eigentijdse logo, nieuwe inhoud en heldere vormgeving zijn uiterst positief. En bedrijven kunnen zich eens van een andere kant laten zien in de nieuwe ondernemersrubrieken  ‘Op de werkvloer’ en ‘Aan de keukentafel met…’. Sales accountmanager van Uitgeverij de Bode, John van Aert, geeft uitleg.

DOOR CORINE ROKS

“Rubrieken met een laagdrempelig karakter. De lezer krijgt met deze verhalen een kijkje achter de schermen van een bedrijf, de ondernemer of diens medewerker, met de focus op human interest”, aldus Van Aert.

Vlot
Dat deze verhalen makkelijk lezen is geen toeval: “De insteek voor de vernieuwingen was het bieden van een krant, zowel offline als online,  die vlot leest. Niet alleen inhoudelijk, maar ook qua vorm. Zo is bij de rubriek ‘Aan de keukentafel met…” gekozen voor een vraag- antwoordmodel. Dit leest prettig, zo leert de ervaring. In deze rubriek stellen we ondernemers vragen als ‘Wat motiveert U’ en ‘Waar ligt U s ’nachts wakker van’. We gaan op zoek naar een bijzonder verhaal dat zij te vertellen hebben”.

Rust
Een soortgelijke strekking heeft de rubriek  ‘Op de werkvloer’, waarbij een medewerker podium krijgt. “Bedrijven worden voor deze rubrieken benaderd, maar mogen natuurlijk ook zelf hiernaar informeren”, vult de sales accountmanager aan. De advertentie- en vacaturepagina’s hebben ook een upgrade gehad. “Met vaste advertentieformaten en een strakke lay-out waardoor de krant meer rust uitstraalt”.

Actueel
Lezers op de hoogte houden van lokaal en regionaal nieuws is nog steeds de belangrijkste taak van weekblad de Bode. In haar nieuwe jasje prijkt er op de voorpagina een actuele foto met een redactioneel vervolg. Gespecialiseerd per editie met lokale portretten op pagina drie.

Voordeelpakketten
Van Aert wijst op adverteren op maat. “We bieden de klant een scala aan mogelijkheden, zowel online als in de krant. Van een eenmalige plaatsing tot verschillende voordeelpakketten in varianten als herhaling en bereik”.

Online
De vertrouwde rubrieken ‘Bedrijvig Nieuws’ en ‘Kort Bedrijvig’ zijn nog steeds te vinden in de vernieuwde Bode en op de website, www.internetbode.nl, en op de social media kanalen van de Bode. Al deze media lenen zich prima om te adverteren.“Met één muisklik surft de bezoeker naar de website van de adverteerder”. Van Aert vat samen “Ik kom graag persoonlijk langs om alle mogelijkheden uitvoerig toe te lichten”. Uitgeverij de Bode biedt ook het populaire vacature platform Brabantwerkt.nl aan. “Een online platform waarop klanten gratis extra bereik krijgen als zij een vacature plaatsen op onze vacature-pagina in de Bode”, geeft hij als tip.

Eigen uitgaven
Een eigen krant voor bedrijven uitbrengen is ook een specialisatie van Uitgeverij de Bode. “De specials, toegespitst op evenementen, bedrijfsbranches of ondernemingen. Bijvoorbeeld ter gelegenheid van een bedrijfsjubileum, een opening van een nieuw bedrijfspand of een complete bedrijfspresentatie. Dit wordt geheel verzorgd door Uitgeverij de Bode, van het houden van interviews, redactie en fotografie tot aan het drukken en bezorgen. Dit alles gebeurd in goed overleg met de klant”.

Bekroond
“Zorg dat je als bedrijf gezien wordt én zichtbaar blijft”, is de boodschap die Van Aert voor zijn klanten heeft. De Bodes worden uitstekend gelezen. De Zundertse Bode is onlangs bekroond als ‘Best gelezen huis-aan-huiskrant van Nederland’. De Rucphense Bode scoorde een mooie zesde plek in de top tien. “De resultaten van Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) waarbij jaarlijks onderzoek wordt gedaan naar de bereikcijfers van huis-aan-huiskranten door heel Nederland. Daar zijn we erg trots op”, geeft de sales accountmanager uitleg.

Effectief bereik
Uitgeverij De Bode biedt bereik van West-Brabant tot Midden-Zeeland. Het hoofdkantoor bevindt zich in Zundert. De regiokantoren zijn te vinden in Bergen op Zoom, Breda en Goes. Het huis-aan-huisblad wordt wekelijks in een oplage van 350.000 gedrukt. “Uitgeverij de Bode is dé mediapartner voor effectief bereik”, besluit Van Aert.

Uitgeverij de Bode
Molenstraat 17a-1
4881 CP Zundert
Telefoon 076 – 599 81 11
Telefoon 06- 24 90 91 05 (sales accountmanager John van Aert)
uitgeverijdebode.nl

X
X